قطعی اینترنت در فیروزکوهدر حالی قطعی اینترنت در شهرستان فیروزکوه به روز دوم کشیده شده است که شرکت شاتل تنها می‌گوید: شکیبا باشید!

مشکلات اینترنتی گرچه در شهرستان فیروزکوه چیز تازه‌ای نیست؛ اما این بار با طولانی شدن زمان قطعی‌ها، مشترکان با مشکلات بیشتری مواجه شده‌اند و از این‌رو، گلایه‌ها نیز افزایش یافته است.

قطعی اینترنت در شهرستان فیروزکوه از بعدازظهر روز گذشته (۱۱ آذرماه) آغاز شده است و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

مشکلات اینترنتی در شهرستان فیروزکوه همواره پس از اندکی بارش نزولات آسمانی رخ می‌دهد و به نوعی نشان‌دهنده زیرساخت‌های نامناسب مخابراتی در این شهرستان است.

شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنتی نیز در شهرستان فیروزکوه گرچه تعدادشان زیاد نیست؛ اما همواره در چنین مواقعی پاسخگوی پرسش‌ها و انتظارات مشترکان نبوده و به طور عمده از طریق تماس تلفنی نمی‌توان پشتیبانی خوبی از آن‌ها دریافت کرد.

شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی شاتل که یکی از پرمشترک‌ترین مراکز اینترنتی در شهرستان فیروزکوه محسوب می‌شود، نه‌ تنها این روزها بلکه در روزهای عادی نیز از لحاظ فنی نمی‌تواند نیاز مخاطبان را برطرف سازد و مشترکان این شرکت برای پیگیری مشکلات خود مجبور هستند به پشتیبانی فنی مرکزی شاتل در تهران روی آورند.

شرکت شاتل در فیروزکوه که تنها با گذشت یک روز از زمان پرداخت فاکتورهای سالانه و به علت آنچه کمبود پورت در مخابرات و تقاضای بی‌شمار مخاطبان گفته می‌شود، اینترنت مشترکان را قطع و خطوط آن‌ها را از سرویس خارج می‌کند، در روزهای قطعی مکرر اینترنت مشترکان حتی تماس‌های تلفنی را نیز پاسخ نمی‌دهد.

قطعی اینترنت در شهرستان فیروزکوه در حالی برای روز دوم ادامه یافته است که تا پیش از ظهر امروز، حتی در قالب اطلاعیه یا پیامک نیز مراتب و مشکلات موجود به اطلاع مشترکان نرسیده بود تا اینکه تماس‌های مکرر خبرنگاران خبرگزاری فارس شهرستان فیروزکوه با دفتر مرکز شاتل در تهران، گویا آن‌ها را با وجود مشکل در این شهرستان آشنا کرد.

در نهایت پیامکی حدود ساعت ۱۱ پیش از ظهر امروز از سوی شرکت شاتل برای مخاطبان ارسال شد که در آن نوشته شده است: «به دلیل مشکل خارج از شاتل، سرویس اینترنت شما اختلال دارد؛ از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم».

همان‌طور که مشخص است شرکت ارائه‌کننده خدمات اینترنتی حتی حاضر نیست در مقابل این مشکلات همیشگی از مشترکانش عذرخواهی کند.

اپراتورهای پشتیبانی فنی مرکزی شرکت شاتل نیز البته در تماس‌های خبرنگاران خبرگزاری فارس در شهرستان فیروزکوه همین نکته را تکرار می‌کنند و مشکل را ناشی از آنچه خارج از توان شرکت شاتل است، می‌دانند.

وی می‌گوید: مشکل از شاتل نیست و سرویس‌دهنده‌های ما مشکلی ندارند؛ مشکل مخابراتی وجود دارد که باید برطرف شود تا مشترکان دوباره بتوانند به اینترنت وصل شوند.

اما به واقع مشکل کار کجاست؟ آیا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی باید پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشند و متخصصان فنی خود را در شهرستان‌ها مستقر سازند یا خیر و آیا این شرکت‌ها که از مشترکان بابت سرویسی که ارائه می‌دهند، هزینه قابل توجهی دریافت کرده‌اند، باید در صورت اختلال یا قطعی اینترنت، در صدد جبران خسارت‌های ناشی از قطعی اینترنت برآیند و این خسارت‌ها را به نحو مطلوبی در حق مشتریان ادا کنند یا خیر؟ این‌ها پرسش‌هایی است که امید داریم در روزهای آینده بتوانیم پاسخ آن را به مردم شهرستان فیروزکوه ارائه دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

  • شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد